Obavijesti

Dječji vrtić Velika Gorica

Projekt "O našem tijelu"

2.6.2017.
CILJ PROJETKA

Razvijati spoznaju o vlastitom tijelu

ZADACI PROJEKTA
• poticati na upoznavanje, prepoznavanje i imenovanje različitih dijelova tijela i organa (unutarnji i vanjski )
• poticati i razvijati spoznaju o anatomiji tijela – mišićni i koštani prostor
• potaknuti dijete na uočavanje važnosti samozaštite i važnosti pravilne prehrane
• upoznati zanimanje liječnik i razvijati svijest o njegovoj važnosti
• poticati socijalne kompetencije kod djece (poštivanje pravila, dogovaranje)
• osvijestiti i potaknuti kod djece razvijanje higijenskih navika
• stjecanje iskustva o uzročno posljedičnim vezama(istraživanje, isprobavanje, pretpostavljanje, zaključivanje)
• poticati suradničke odnose i timski rad te razvijati komunikacijske vještine i međusobnu interakciju


SLIJED AKTIVNOSTI

U tjednom planu planirali smo s djecom i roditeljima oformiti Centar liječnika. Roditelji i djeca su nam donijeli kutije od lijekova, doktorski pribor, rukavice, gaze, flastere, špatule itd. Djeca su se počela igrati, provoditi simboličku igru u centru liječnika. Međusobno su se pregledavali i postavljali „ dijagnoze“. U centru liječnika, točnije u čekaoni, djeci su bili ponuđeni časopisi „ Moje tijelo“. Samim tim časopisima započinje i naš projekt o tijelu.

Djeca posebno zanimanje pokazuju za unutarnje organe, mozak te model čovjeka.

Motivirani čitanjem slikovnice „Što sve čini ljudsko tijelo“ djeca su upoznala unutarnje organe , dijelove tijela te njihov izgled i oblik.

Sljedeći korak bio je ucrtati unutarnje organe u „ čovjeka na papiru“, kao i krvožilni sustav. Djecu su promatrajući „ model čovjeka“ slikala unutarnje organe i mozak.

IZJAVE DJECE:

UNA: Kosa čuva glavu, koža čuva cijelo tijelo,a kožu čuva odjeća. Peremo se sapunom i vodom i to svaki dan. Kosu peremo nedjeljom.

VITA: Čuvam cijelo tijelo tako da se oblačim da se ne prehladim, perem ruke sapunom, zube perem četkicom i pastom, mama mi reže nokte na rukama i nogama.

LUCIJA: Mozak nam služi za misliti. Moramo ga čuvati od vjetra da nam ga ne otpuše i da ne dobijemo upalu mozga.

FRAN: Ljudsko tijelo čine kosti, glava, ruke i noge, trbuh i oči. U glavi se nalazi mozak koji služi za pamet. Srce nam treba da budemo dobri.

Nastavili smo razgovarati o tome što treba našem organizmu da bi bio zdrav i jak, pa smo napravili plakat „ zdrave i ne zdrave prehrane „.

Isto tako u skupinu nam je došla naša medicinska sestra koja je s djecom vodila razgovor o higijeni našeg tijela.

U skupinu nam je došao i čovjek „ Janko „( djeca su ga tako nazvala). Uz njegovu pomoć odgovorili smo na pitanje „ Čemu služe pojedini dijelovi tijela?“

Kad su djeca dala svoje maštovite odgovore i kad im je Janko potvrdio da su točni, pred djecu smo postavili mali izazov.

Maramom smo im vezali oči pa su se uz pomoć prijatelja kretali po sobi.

Pik- trakom oblijepili smo prste, pa su se na taj način trebali igrati.

Igrali su sjedeću odbojku : noge oblijepljene pik – trakom, kretali su se na guzi i rukama dobacivali loptu.

Cilj ovih aktivnosti u ovom našem projektu bio je osvijestiti djeci da oko nas žive ljudi koji su drugačiji od nas, da nismo svi isti i da je nekome zapravo potrebna naša pomoć. Isto tako, razvijati osjećaj empatije i brige za druge te na taj način razvijati pozitivnu sliku o sebi i o drugima.

Pitali smo djecu kako se osjećaju za vrijeme izvođenja ovih aktivnosti: svi su rekli da su tužni jer ne vide, da ih je strah te su isto tako zaključili da im treba pomoći.

PLAN PROJEKTA:
• centar liječnika
• časopisi „Moje tijelo“, enciklopedije
• maketa ljudskog tijela
• slikovnica „ Što sve čini ljudsko tijelo“
• posjet medicinske sestre
LIKOVNO IZRAŽAVANJE RAZNIM TEHNIKAMA
• slikanje po modelu „maketa čovjeka“
• modeliranje tijestom – mozak
• crtanje sheme čovjeka
GLAZBENO IZRAŽAVANJE I AKTIVNOSTI S POKRETOM
• recitacija „Moje tijelo“ iz knjige Skočizvuk
• pokretna igra s pjevanjem „U podrumu je tama“
SPECIFIČNE AKTIVNOSTI S KRETANJEM
• svakodnevna jutarnja tjelovježba za jačanje dječjeg organizma i mišića
• sat tjelesne i zdravstvene kulture na otvorenom
STOLNO – MANIPULATIVNE IGRE
• slagarice i poklapaljke
REZULTATI:
• provođenjem projekta potaknuli smo dječju pažnju, koncentraciju, samostalno zaključivanje
• djeca su obogatila spoznaju o vlastitom tijelu (imenovanje organa i njihove funkcije, kao i prepoznavanje emocija)
• doprinijeli smo usvajanju higijenskih navika i važnosti zdrave prehrane
• u sklopu projekta djeca su stekla nove spoznaje o tijelu te tako očuvala svoje zdravlje.

ODGOJITELJICE:
ANA BRIŠEVAC
ZORICA GOLUBIĆ
ANITA ČUNČIĆ

Galerija